Εργαστήρια Δημιουργικής Γραφής

Τι είναι η δημιουργική γραφή, ποια είναι τα μυστικά της, μπορώ να το κάνω; Ποιο λογοτεχνικό είδος μου ταιριάζει; Πώς να γράψω τη δική μου ιστορία; Πώς να «χτίσω» τους χαρακτήρες μου, πώς να τους χωρέσω στο κείμενο; Πώς να ξεκινήσω, πώς να τελειώσω την ιστορία μου; Όλα αυτά θα τα μάθουμε και φέτος στο εργαστήριο. Ελάτε μαζί μας σε ένα καράβι γνώσης, κουπιά βιωματικών δραστηριοτήτων, συνεργασίας και ανέμου φαντασίας για να ταξιδέψουμε στον απέραντο και μαγευτικό ωκεανό της δημιουργικής γραφής.

Έχουν διαμορφωθεί τρία Τμήματα Δημιουργικής Γραφής ανά ηλικιακή ομάδα :

4 μ.μ.-5μ.μ.: “Μικροί συγγραφείς…Φανταστικές Ιδέες” για παιδιά Ε’ και Στ’ Δημοτικού

Φαντάσου μέχρι που μπορεί να φτάσει ένα χάρτινο καραβάκι.
Φαντάσου να πετάς έως εκεί που ταξιδεύουν οι λέξεις.
Φαντάσου τη μυστική συνταγή των μπισκότων που έκλεψαν ο Χάνσεν και η Γκρέτελ.
Φαντάσου ένα κόσμο που τα ψαριά πετούν στον ουρανό και τα πουλιά κολυμπούν στους
ωκεανούς.
Φαντάσου τέρατα και βασιλιάδες, πρίγκηπες και μάγισσες, πολύχρωμες ζέβρες και
καμηλοπαρδάλεις που φτάνουν τα σύννεφα.
Φαντάσου ένα κόσμο φωτεινό, πολύχρωμο, ένα κόσμο που όλοι χαμογελούν.
Φαντάσου ένα κόσμο δίχως χρήματα, μόνο αγάπη και όσο περισσότερο έχει κάνεις, τόσο
πιο πλούσιος είναι.
Φαντάσου τώρα, πως όλα αυτά μπορούν να ζωντανέψουν σε μια δική σου ιστορία.
Για φαντάσου!

5μ.μ. -6μ.μ. : “Χαρτί μολύβι φαντασία… έτοιμη η ιστορία ” για παιδιά από Α’ έως Δ’ Δημοτικού

Εάν αναρωτήθηκες, πως έρχεται η ιδέα, αν πρέπει να ‘σαι μόνος σου, η να ‘χεις και παρέα.
Εάν αναρωτήθηκες, τι κάνουνε οι μάγοι, που ζουν τα βασιλοπούλα και γίγαντες μεγάλοι.
Τι κάνουνε τα τέρατα, το βραδύ σαν κοιμούνται και πως κουρσάροι τρομεροί, θάνατο δε
φοβούνται.
Εάν τα ζώα συζητούν, αν έχουνε μπελάδες. Τι τρώνε μεσημεριανό, μήπως μακαρονάδες;Τι γίνεται στο διάστημα; Στης θάλασσας τα βάθη; Και ποιος τα νέα θα μας πει ,να
μάθουμε και κάτι;
Έλα μαζί μας και θα δεις, πως είναι παιχνιδάκι, να γράψεις γρήγορα και συ, ένα,
παραμυθάκι.

7 μ.μ.-8μ.μ. : Ο κύκλος των “ψαγμένων” συζητήσεων για παιδιά Γυμνασίου και μεγαλύτερα

Συνεχίζουμε τις “ψαγμένες” συζητήσεις, έχοντας και φέτος μαζί μας, την αμφιβολία, την
περιέργεια και το πάθος, να τα μάθουμε όλα!
Πως εμφανίστηκε ο άνθρωπος; Είμαστε όντως το σημαντικότερο ον στον πλανήτη;
Γιατί εξερευνούμε παράλληλα το παρελθόν και το συμπάν;
Τι βρήκαν τα νέα τηλεσκοπία της NASA; Υπάρχουν τελικά άλλοι πολιτισμοί εκτός, ή
εντός του πλανήτη, νέα στοιχεία.
Ελέγχεται ο νους; Οι αποφάσεις που παίρνω, είναι τελικά όντως δικές μου; Υπάρχει
ελεύθερη βούληση; Τι βρίσκεται πίσω από τα Social; Τι είναι το tictoc effect;
Με ποιους τρόπους περνάνε τα μηνύματα μέσω της οθόνης δίχως να το καταλάβουμε;
Πώς λειτουργούν οι διαφημίσεις; Πώς δημιουργούνται οι ψευδείς ειδήσεις και πώς αποκρύπτεται ένα γεγονός που το έχουν δει χιλιάδες μάτια;
Ποια ήταν η καθημερινότητά των μεγάλων καλλιτεχνών, συγγραφέων, εφευρετών;
Έχει σχέση η τέχνη με την πολιτική, τη θρησκεία; Πώς επηρεάζεται η καθημερινότητα μας;
Σε τι χρειάζεται τελικά η μόρφωση και ποιες μορφές πρέπει να έχει;

Εσύ φιλοσοφείς;Όχι; Είσαι σίγουρος -η; Τι είναι η φιλοσοφία;

Γνωρίζω περισσότερα για τους άλλους, παρά για τον εαυτό μου; Γιατί η εφηβεία είναι δύσκολη περίοδος; Πως θα την κάνω τηνκαλύτερη περίοδο της ζωής μου;
Πως λειτουργούν οι μεγάλες πολυεθνικές ;Ποιος ο σκοπός τους; Μπορούν οι
υπολογιστές να μιλήσουν μεταξύ τους; Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) στη ζωή μας, σύμμαχος ή απειλή;

Υπεύθυνος εργαστηρίου: Μπουζάρα Μαρία

Συντονιστής: Δημήτρης Μπουζάρας